lørdag 19. januar 2013

Yte for å nyte

Fyfletterottehette. Jeg er forelsket i livet.

Igår slokna jeg på sofaen før klokka slo 22. Så da var det bare å drage kroppen til sengs. Og gjett om jeg sov godt, kan ikke huske sist jeg var så rolig, avslappet og tilfreds med å sove. Det er så altfor ofte jeg blir liggende å dvele, tenke og gruble når jeg skal sove. Jeg kan være så trøtt og utslitt jeg bare vil, men likevel står tankene om hva jeg burde gjort annerledes og bedre aller sterkest i knollen.

Planen for denne morgenen var en deilig frokost, kaffe, sofa, pledd og et par episoder "hart of dixie". And yes, det var helskjønt. Dagens økt var egentlig lagt til Aktiv og noen runder med helvette på mølla, før jeg skulle belønne meg selv med en liten fjelltur. Men daddy cool hadde plutselig dratt med bilen, så da var det bare å ta på ull, spenne sko'a fast og legge ut på tur. Det ble en helt fab tur rundt halve øya og opp fjellet. Ankelen protesterte et par ganger, men det er bare noe en må bite i seg. Jeg yter for å nyte, og det er kanskje litt av det som er problemet når jeg velger å legge økta til fjellet, spesielt når det er glatt. Jeg blir helt rebelsk i kroppen, får så mye energi og vil gi, gi og gi hele tiden. Men det funker ikke når man må hoppe fra stein til stein for å unngå å tryne. Jeg eeeeelsker det. Stygt redd for at jeg ser ut som en sprellemann til tider.

Nok en gang må jeg dele et gammelt bilde som har blitt vist tidligere. Hadde jeg bare visst hva som gjør at internetten på my beloved Mac ikke funker, skulle jeg så altfor gjerne gitt dere fjortenhundre herlige bilder. Sunnmøre er så vakkert om dagen.

Det eneste så mangler er snødekte fjelltopper. Kom igjen'a snøkongen, vi vil på nye eventyr i Sunnmørsalpene.... Vel, so long peeps! Jeg skal besøke verdens fineste farmor før jobb.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite fotspor med stor betydning - takk :)