fredag 25. januar 2013

Dårlige vibber og müsli

God fredag, fine folk!

Klokken passerer snart 1400, og jeg begynner på jobb om en times tid. Likevel har jeg gjennomført dagens økt som ble langt dårligere enn planlagt, og lekt husmor på kjøkkenet - deilig müsli har blitt fyllt opp i krukka på kjøkkenbenken.

Okei... Bare MÅ vise dere dette latterlige bildet! Jeg har så sinnsyk høydeskrekk, og trodde jeg skulle dø da mamma sa jeg skulle hoppe fra den "store" stygge steinen der. Sannheten er jo at steinen er mindre enn den ser ut som, og at jeg er verdens største pingle. Ha ha ha.

Anyhow. Da jeg omsider kom meg opp idag, kjente jeg at kroppen var tung. De dårlige vibbene hang som fete plakater i hodet, rett og slett. Jeg var likevel fast bestemt på at jeg skulle trene. Jeg planla en økt i hodet, drakk kaffe, spiste frokost og la ut på tur. Det var tungt fra første steg...... Så underveis var jeg innom tanken på å korte ned ruta litt, og da jeg landa skeivt på ankelen, IGJEN, var jeg ikke en smule usikker engang. Jeg lot kroppen seire og samvittigheten dø. En ting er sikkert: hadde jeg fortsatt idag, hadde jeg ikke hatt sjangs på noe slags fysisk aktivitet i morgen, verken fysisk eller psykisk. Jeg hadde ødelagt alt av gode relasjoner til det å svette, utfordre og jobbe med kroppen. Egentlig et smart trekk på alle områder, men så er det de dumme tankene i hodet som sier noe annet....

Nå nyter jeg noe av det beste som fins, nemlig havregrynsgrøt, et tonn kanel og rosiner. Mmmm. Håper dere nyter fredagen og gjør dere fortjent til å synke ned i sofaen i kveld, med Idol, pledd, god mat og noen du er glad i. Jeg skal jobbe til 2300, men det er ikke dermed sagt fredagen blir dårlig, vel? :D

Nå får jeg gjøre meg klar, pakke niste (müsli er selvfølgelig med) og sykle på jobb. Bilen er ødelagt, buhu - men det har jeg bare godt av!

Smask

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite fotspor med stor betydning - takk :)