fredag 12. juli 2013

Savn

Lillesøster Kristiane Isabella, ganske ofte kunne jeg ønske jeg var like kul som deg.

Hei i natten. Klokken er 05:02 og jeg er tre små timer unna frihelg. Etter fem nattevakter skal det bli godt å få tilbake den normale døgnrytmen, om det i det hele tatt går. Jeg har sovet omtrent non-stop fra jeg har komt inn døra hjemme til jeg måtte stå opp igjen. Jeg har vært lite sosial, treningen har vært så som så og jeg kjenner jeg er litt sliten av samvittigheten som nærmest dreper meg. Det har blitt tre fjellturer hittil denne uken, mandag ble det i raskt tempo, onsdag ble det løping og idag ble det en kort tempotur. Jeg håper gnisten snart viser seg igjen og jeg gleder meg innmari til den dagen jeg kjenner kroppen er klar for flere dager med to økter. Det begynner å bygge seg opp ett ganske stort savn inni meg. Et samlet savn bestående av familie, trening og venner. Det har blitt mye ensomhet i det siste, og spesielt nå som jeg jobber en del natt. Det er jo ingen hemmelighet at natten gjør deg tankefull. . . . 



Lillesøster Josefine Cesilie, jeg elsker de gode stundene jeg og du har med flaska. Når du ligger i bleia, innetulla i teppet ditt og klør meg i hele trynet med de deilige små hendene dine.

Når jeg er ferdig skal jeg bare innom hjemme, hente noe klær som henger på tørk, så stikker jeg av. Jeg trenger å komme meg vekk og koble totalt av. Ingen ukjent sak at jeg liker å flykte fra problemene, og feiger ut når jeg egentlig bør ta en liten kamp for å bli ferdig med ting så de kan bli glemt.

En liten glede er jo at på mandag får vi vite om det bor ett rosa eller blått hjerte i magen. Jeg holder en knapp på at jeg skal få meg en lillebror, jeg er ganske sikker på blå gleder. Faktisk har jeg vært så skråsikker fra første stund at lenge før det ble offentlig, kjøpte jeg noen nydelige, bittesmå blå sokker som ett symbol på følelsen jeg har hatt :-) Det spiller jo egentlig ingen rolle om det blir blå eller rosa lykke, men litt ekstra stas ville det jo vært med en prins. Jeg gleder meg iallfall kjempemye til å bli storesøster igjen i desember, tenk så heldig jeg er.

Håper dere sover godt, da. Og happy weekend :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite fotspor med stor betydning - takk :)