torsdag 10. april 2014

Når kroppen er sår...

Er jeg happy. Jeg klarte testen i går. Egentlig hadde jeg store ambisjoner om å løpe 30/40-varianten, men etter åtte drag måtte jeg innse at kroppen ikke kom til å klare det. Kvalmen var så kraftig tilstede og kroppen led virkelig. Jeg prøvde så godt jeg kunne, men jeg klarte heldigvis å ta til fornuft, hoppe av og heller ta 35/40-testen. Og den klarte jeg, og det bedre enn jeg trodde siden jeg fra før hadde løpt seks 40-metere og åtte drag av 30/40-testen. Følelsen av å være ferdig var helt latterlig god, men det er først i dag jeg har klart å klappe meg selv på skuldra og si det jeg gjorde var bra nok. I premie fikk jeg servert potetball og film, The Conjuring - perfekt oppladning til kveldens nattevakt ;-) 

Kroppen har blitt stivere og stivere utover dagen, og det er deilig å endelig kjenne den følelsen. Startet dagen på Giske, kvalitetstid og  5km trilletur i regnværet. Jeg, Josefine og Kristian. Så veldig, veldig fint å bare trille, jatte med J og se K sove så trygt og godt. Måtte selvfølgelig innom onkel Steffen også, og det er så gøy å se han og J kose seg sånn i hverandres selskap. Da jeg kom hjem lot jeg kroppen synke ned i badekaret i varmt og deilig vann etterfulgt av koseklær og sofa. Pappa var busy med ett eller annet så det ble jeg og mamma rundt middagsbordet før jeg tok kvelden. Egentlig skulle jeg ha fri til søndag kveld, men jeg og en kollega har byttet vakt. Vinn-vinn for meg, da får jeg mer tid på hytta + lengre friperiode nå enn det jeg skulle ha. Så fint da, Ruthentupp. 

Da jeg skulle stå opp etter noen timer i senga var det såvidt det gikk. Det var latterlig vondt og det er tydelig kroppen ikke har fått løpt intervaller på en stund, noe den egentlig er skikkelig fan av. Ryggen har reagert overraskende bra, selv om jeg kjenner det godt - hva da relativt? Det blir innmari fint å kunne kjøre på i 110 igjen, og la den normale treningen få bli en del av hverdagen igjen. 

Nå er jeg over halvveis i vakten. Rimelig god følelse å vite at det bare er én vakt denne gangen, så slipper jeg denne greia med å snu døgnet og være tom over lengre tid i etterkant. 
Det er jo bare noen få dager igjen til påske og ferie for de fleste, og noen av vennene mine som har flyttet vekk kommer hjem. Det betyr kvalitetstid og kos de neste dagene før jeg flytter på hytta for noen dager. GLEDER meg til venner, familie, vin, mat og late dager. Og ikke minst til styrke foran peisen på hytta, da er det jo garantert svettefest uten å måtte gjøre noe særlig for det. Haha! Taktisk for meg, assa. 

Vi snakkes da dere. Jeg har litt å gjøre, som å drikke saft og tenke over hvor heldig jeg er som har det livet jeg har, og alle fine jeg får dele det med.

Klem, M aka nattens dronning. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite fotspor med stor betydning - takk :)