torsdag 20. desember 2012

Torsdag, snart jul, en liten tåre og freden ligger der fremme

Det er ingenting som er like skjønt som å sitte i sofaen med pledd, kaffe, tente lys og julemusikk. Torsdag 20 Desember, bare 4 små dager igjen til den fineste dagen av alle - for noen, men ikke for alle. Vi er heldige.

Av en eller annen grunn gjør Desember meg mer emosjonell enn vanlig, selv om man skulle trodd at det ikke gikk. Jeg er utvilsomt et menneske som får oppleve mye som mange andre ikke får, men som heller ikke mange forstår seg på. Og det er greit, for sånn har det alltid vært, og sånn kommer det alltid til å være. Men når jeg først får "letta trykket" og snakke med noen av de som forstår, og er en del av denne dommerfamilien vår (selvfølgelig er det det jeg snakker om), så blir alt veldig følelsesladdet. Dette er så stort for meg, for familien vår, og for dommerfamilien vi har her på Sunnmøre. Den siste tiden har jeg gått mot meg selv og det jeg står for, og latt meg påvirke av hva alle andre mener, hva som skal være riktig og galt, og ikke minst - hva som er jantelov og ikke. Jeg er grisestolt, og jeg nekter å ikke vise det. Det er ikke med sjalusi man kommer langt med, men med støtte, glede og stolthet. Det er jo det jeg er. Lillesøster Maren er så stolt av gutta sine. Det er greit om dere ikke forstår, fins ingen tvang - jeg velger heller å se på det som en gave at akkurat jeg ble født inn i denne familien, som har fått oppleve så mange fantastiske eventyr som mange ikke vet fins engang. Mange stunder har jeg følt meg kjempeensom, men jeg har valgt å se bort ifra det, for det har på en eller annen måte vært greit det også, for akkurat det handler bare om at det ikke er alle som får oppleve ting på samme måte som meg, og som ikke helt hva som ligger bak, hva "greia" liksom er også videre. Livets tilfeldigheter, dere! Og jaggu er det ikke en jobb som ligger bak suksessen også.

Over til noe annet . . . .
Forrige helg var vi ute og feiret "tante" J sin 31 års-dag. Det var sååå gøy, og jeg koste meg glugg! Det var derimot ikke sånn dritgøy i familieselskap kl. 1400 dagen etter. Trenger ikke nevne det førte til at jeg sovnet under EM-finalen.

Ellers. Arbeidshelg neste! Sein, sein og tidlig - også har vi plutselig kommet til julaften.

Gledelig juuuuuuuuul <3

HERRE. Rot, rot og atter rot - men greit det også, inni mellom. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite fotspor med stor betydning - takk :)