søndag 8. april 2012

Fin påske

Jeg har hatt en sååå fin påske. Hadde jo egentlig planer om å være flink å trene etter jeg kom til Ørsta også, men det funker alltid så dårlig når en er på hytta med familien. Det er så mye mat at en kan sprekke. Jaja, får ta det til uka :)

Vi har hatt rolige dager i paradiset vårt. Vi har hatt mye besøk, både av mammas kolleger, tante, onkel, søskenbarn og verdens søteste mommo. På det meste var vi intet mindre enn 3 jordmødre og en overlege under samme tak. Hadde følt meg passe trygg om jeg var gravid!

For meg er påske synonymt med ski, sol, familie, venner, mat, mat og atter en gang mat. Og det er NETTOPP det vi har hatt her! Potetball, lammelår and u name it. Late dager på sofaen med mye godis og vin. Kveldene har vi brukt i stampen, under stjerneklar himmel. Herregud, det er så vakkert! Se for deg da.... Lys, klar himmel, klare stjerner, rund måne, familie og vin. Eller så har vi kost oss med vinos sammen med verdens beste hyttenaboer. Det er perfekt det!

Langfredag var det det tradisjonelle telemark-rennet i trekket. Onkel, A og E var selvfølgelig med, mens jeg sto sammen med resten av storfamilien nede ved mål å tok bilder, filmet og hadde tåre i øyekroken. De kidsa her gjør meg så uendelig stolt hele tiden. Til disse søte her klarer jo jeg aldri å si nei, så det endte med at jeg ble med inn i skogen..... Joda, jeg elsker å hoppe og kjøre i skogen og sånn, men når de drar meg inn i en løype gjennom SKOG og TRÆR som er beregnet for små kids med KORTE ski, blir det faktisk fort VELDIG SLITSOMT. Sikker på skia mine er 1 meter lengre enn deres.. Men gøy, det har vi. Hele tiden!


Det bildet her er tatt klokken 1900, altså klkken SYV om KVELDEN. Er det ikke fantastisk? 
Det er et så fantastisk stort privilegium å få ha en sånn fin hytte, og ikke minst at den hele tiden er full av mennesker som jeg er så glad i. Hadde planer om en lengre løpetur idag, men mamma sier vi må spise opp alt som er igjen av godteri, så jeg tror jeg utsetter den turen til en annen dag. Heldigvis har vi fri i morgen også, så vi har enda en kveld i paradis. Denne påskeferien blir avsluttet med 1. kvalifiseringskamp i cup-runden mellom Ørsta og Volda. Storebror skal dømme. Jepp, en perfekt avslutning for denne sære dommerfamilien!

Gla påsk :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Et lite fotspor med stor betydning - takk :)